Η Σωστή Διατροφή ευνοεί την Αύξηση της Γονιμότητας


Γράφει για το mymommy  Μαρία Ρίτσου Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος


    Το ζευγάρι που έχει αποφασίσει να αποκτήσει παιδί πρέπει να γνωρίζει ότι η υγιεινή διατροφή και η επάρκεια θρεπτικών συστατικών από τη διατροφή μπορούν αν αυξήσουν κατά μεγάλο ποσοστό τις πιθανότητες για σύλληψη. Η μη ισορροπημένη διατροφή και η έλλειψη μακροθρεπτικών και μικροθρεπτικών συστατικών, παίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση της γονιμότητας. Η διατροφή τόσο στη γυναίκα πρέπει να τους παρέχει όλα τα συστατικά, για τη σωστή λειτουργία του νευρικού και αναπαραγωγικού συστήματος.

Το ζευγάρι πρέπει να επιλέγει να καταναλώνει προϊόντα ολικής άλεσης, και να αποφεύγει τους απλούς υδατάνθρακες. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες η κατανάλωση λευκού ψωμιού, προιόντων ζύμης, ζάχαρης και προιόντων της, αυξάνει τις πιθανότητες προβλημάτων ωορρηξίας. Αντίθετα τα προιόντα ολικής άλεσης, όπως καστανό ρύζι, μακαρόνια και δημητριακά ολικής σχετίζονται αυξημένες πιθανότητες σύλληψης. 

Συστήνεται επίσης η αυξημένη κατανάλωση λαχανικών και φρούτων εποχής, τα οποία περιέχουν πολλές βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Από τα φρούτα πρέπει να δίνετε ιδιαίτερη έμφαση στα εσπεριδοειδή, και από τα λαχανικά στις πιπεριές καθώς έχουν αρκετή ποσότητα βιταμίνης C, η οποία αυξάνει την κινητικότητα του σπέρματος, και προάγει την ωορρηξία. Η κατανάλωση λαχανικών με έντονο χρώμα όπως τα καρότα, οι πιπεριές και το κολοκύθι, περιέχουν βήτα-καροτίνη η οποία είναι απαραίτητη για την υγεία των ιστών του αναπαραγωγικού συστήματος. 

Οι ξηροί καρποί παίζουν και αυτοί σημαντικό ρόλο στη διατροφή του ζευγαριού καθώς προσδίδουν τα απαραίτητα λιπαρά οξέα Ω3 και Ω6 τα οποία είναι υπεύθυνα για την κατασκευή κυτταρικών μεμβρανών. Η διατροφή ειδικά της γυναίκας πρέπει να περιλαμβάνει επαρκής ποσότητα πρωτεΐνης τόσο ζωικής όσο και φυτικής. Η πρωτεΐνη ζωικής προέλευσης βρίσκεται στο το κοτόπουλο, τη γαλοπούλα, το μοσχάρι, το ψάρι, τροφές που μπορούν να εξασφαλίσουν το σίδηρο στη διατροφή. 

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι γυναίκες που έχουν έλλειψη  σιδήρου φαίνεται ότι δυσκολεύονται στη σύλληψη. 


Τα ψάρια και ιδιαίτερα τα λιπαρά όπως οι σαρδέλες, το σκουμπρί και ο σολομός τα οποία είναι πλούσια σε Ω3, εξισορροπούν τις ορμόνες του αναπαραγωγικού συστήματος και αυξάνουν τη ροή του αίματος. Τέλος η κατανάλωση αλκοόλ πρέπει να περιοριστεί και από τους άνδρες κυρίως, καθώς επηρεάζει αρνητικά το σπέρμα.

  Είναι σημαντικό βέβαια το ζευγάρια να διατηρεί φυσιολογικό σωματικό βάρος, καθώς υπογονιμότητα παρατηρείται τόσο σε λιπόσαρκα όσο και σε παχύσαρκα άτομα. Και τέλος η ήπια φυσική δραστηριότητα έχει αποδειχτεί ότι αυξάνει τις πιθανότητες για επιτυχή σύλληψη.

Συνεπώς ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο, με κατανάλωση τροφίμων από όλες τις ομάδες, μπορεί να οδηγήσει στην καλή φυσική υγεία του ζευγαριού και να συμβάλλει στην αύξηση της γονιμότητας.

Προτεινόμενο βιβλίο να διαβάσετε ”  Διατροφή και γονιμότητα ” – Γίνετε κι εσείς ένα από τα ζευγάρια που τώρα είναι ευτυχισμένοι γονείς χάρη στο βιβλίο Διατροφή και Γονιμότητα.


Μαρία Ρίτσου Κλινική Διαιτολόγος- Διατροφολόγος
www.diaitologoszografou.gr


****(σε περίπτωση αναδημοσίευσης – αναπαραγτωγής οποιουδήποτε  άρθρου επιβάλεται η χρήση του συνδέσμου της σελίδας του άρθρου ως πηγή)

Mymommy.gr

Άρθρα που απασχολούν όλη την οικογένεια , συνταγές, διατροφή, επικαιρότητα, υγεία, ιστορίες μαμάδων, ψυχολογία, φροντίδα παιδιού και μωρό, θηλασμός και εγκυμοσύνη.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

ΤΟ EMAIL ΣΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΕΙ

Mymommy.gr
Η αγαπημένη συντροφιά της κάθε Μανούλας. Άρθρα που απασχολούν όλη την οικογένεια , συνταγές, διατροφή, επικαιρότητα, υγεία, ιστορίες μαμάδων, ψυχολογία, φροντίδα παιδιού και μωρό, θηλασμός και εγκυμοσύνη.

Το mymommy.gr απευθύνεται στη νέα μαμά και τη σύγχρονη γυναίκα γιατί τα παιδιά μας είναι ο θησαυρός μας και η πηγή έμπνευσης μας !

FOLLOW US ON
Newsletter

Μπείτε στη μεγαλύτερη μαμαδοπαρέα !

Follow us on Social Media. Spead the word...!